Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar: İnan ÖZALP, Fermani MAVİŞ, Belkız ÖZKARA, Çiğdem KIREL, Deniz MUTLU
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:Işletme stratejisi
Özet: Günümüzde işletmeler çok sık değişen çevre koşulları içinde varlıklarını sürdürmektedirler. Bu değişken çevre koşulları içinde geleneksel yönetim modelleri işletmelerin amaçlarına ulaşmaları için yeterli olmamaktadırlar. Bu nedenle stratejik yönetim önem kazanmaya başlamıştır. Stratejik yönetimden amaç, işletmelere rekabet ortamı içinde gerekli ana strateji, destekleyiciyi strateji ve taktikleri belirleyip bunları bütünleştirmektir. Bunların belirlenmesinin sonucunda işletme ve çevre arasınıda bir uyum kurulabilir. Bu uyum aracılığıyla işletmeler çevreden gelebilecek tehIiıkelere karşı daha hazırlıklı oldukları gibi, çevrede oluşan fırsatları da daha kolay değerlendirebilinler. Bu çalışmada yukanda sözü edilen noktalardan yola çıkılarak ilk bölümde strateji kavramı, stratejik yönetim, strateji-çevre ve örgüt yapısı kavramları arasmdaıki ilişki incelenmiş, ikinci bölümde ise bu konuda araştırma yer almıştır.