Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: İsmail EROL
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Öğretim Uygulamaları,Öğretmenler,Özel Okullar,Resmi Okullar,Sınıf İçi Etkinlikler
Özet: Bu araştırmanın amacı; bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin öğretim etkililiğin araştırılması, eğitimde kullandıkları uygulama metotlarının analizi, öğrencileri derse güdüleme ve isteklendirme çalışmalarının incelenmesi ve duygudaşlık kurabilme becerilerinin tespitidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme sorularından istifade edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu farklı branşlarda 18 öğretmen oluşturmaktadır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. İçerik analizi sonucunda, kodlar belirlenmiş ve bu kodlara uygun olarak temalar ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonuçlarında verilerin analizinden şu sonuçlara ulaşılmıştır: Araştırma sonuçlarında öğretmenlerin görüşlerine göre; nitelikli ve etkin öğretmen özelliklerinin başında teknoloji iyi kullanan öğretmen modeli gelmektedir. Aynı zamanda etkili öğretmenler, bilgiyi aktaran değil, bilgiye ulaşmada öğrencilere yol gösteren öğretmenlerdir. Yine araştırma sonuçların göre; öğretim uygulamalarında öğretmenler birden fazla duyu organına hitap edecek şekilde, farklı materyalleri etkinliklerinde kullanarak planlama yapması öğretim sürecini daha kaliteli hale getirecektir. Son olarak araştırma sonuçlarına göre, nitelikli öğretmenler ödüllendirme sistemini iyi kullanan, iyi iletişim becerisine sahip ve sınıf içi öğretim uygulamalarında empati kurabilen eğitimcilerdir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.