Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Mustafa Yeşilyurt , Şule Bayraktar , Naki Erdemir
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Fizik Laboratuarı ,Bütünleştirici Laboratuar Modeli
Özet: Bu çalışmada Yükseköğretim Temel Fizik Laboratuar uygulamalarında, bireylerin öğrenme ortamındaki karşılıklı iletişimleri, bireyler tarafından transfer edilen bilginin deneyimlerden elde edildiği ve okulların öğrencilere anlamaya ilişkin etkinlikler sunduğu dikkate alınmıştır. Ayrıca öğretmenin öğrenme ortamında rehber olarak bulunduğu ve bilginin yeniden yapılanması için öğrenci motivasyonunun önemli olduğu hususları da göz önünde bulundurulmuş ve bütünleştirici deney özellikleri geliştirilmeye çalışılmıştır. Bütünleştirici laboratuar modeli [Rehberli-Sınavlı (R-S)] geliştirilerek, rehberli aşamalarda ve sınav aşamalarında gerçekleştirilmesi umulan etkinlikler sunulmaya çalışılmıştır. Bütünleştirici laboratuar modeli ile ilgili süreçte bütünleştirici deneyin aşamaları, bütünleştirici laboratuar modeli (R-S) ve bütünleştirici laboratuarda deneylerin özellikleri sunulmuştur. Geliştirilen bütünleştirici laboratuar modeli deneysel yöntem kullanılarak deney grubunda uygulamış, ulaşılan sonuçlar ve önerilerin sunumu ile çalışma tamamlanmıştır.