Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Selahattin Gönen , Serhat Kocakaya
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Fizik Eğitimi ,Ders Kitabı ,Kavram Yanılgıları
Özet: Bu çalışmanın amacı lise fizik öğretmenlerinin öğretim etkinliklerine ve fizik ders kitaplarının içeriğine yönelik düşüncelerini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır, Denizli, Şanlıurfa, Van ve Mardin il merkezlerinde görev yapan 105 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, öğretmene yöneltilen çoktan seçmeli ve açık uçlu anket sorularına verilen yanıtlar ile elde edilmiştir. Sonuçlar genel olarak değerlendirildiğinde; çalışmaya katılan fizik öğretmenlerinin çoğu ders kitaplarını bilimsel içerik açısından yetersiz görmektedirler. Bu yetersizliklerin ders kitaplarındaki çözümlü problemlerin azlığı, müfredatın ÖSS sistemine uygun olmaması ve müfredatın gelişen bilim ve teknolojisinin gerisinde kalmasından kaynaklandığını düşünmektedirler. Verilerin analizinde; frekans dağılımları, yüzdelikler, t-testi, varyans analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.