Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Hülya Yılmaz , Pınar HUYUGÜZEL ÇAVAŞ
Konular:-
Anahtar Kelimeler:4-E Fen Bilgisi Öğrenme Döngüsü ,Yapılandırmacı Öğrenme Teorisi ,Elektrik ,Kavram Yanılgısı
Özet: Bu çalışmanın amacı; yapılandırmacı (constructivist) öğrenme teorisine dayalı 4-E (Exploration,Explanation, Expansion, Evaluation) Fen Bilgisi Öğrenme Döngüsü yönteminin, altıncı sınıföğrencilerinin elektrik konusunu anlamalarına olan etkisini araştırmaktır. Elektrik konusu oldukçafazla soyut kavramlar içerdiğinden, öğrenciler tarafından anlaşılması güç bir konu olarakalgılanmaktadır. Çalışmada öğrencilerin elektrik ile ilgili kavram yanılgılarını ortaya koymak ve konuile ilgili ön bilgilerini açığa çıkartmak amacıyla Akan Elektrik konusu ile ilgili bir başarı testigeliştirilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin fen derslerine karşı tutumlarını belirlemek için de likert tipi birtutum ölçeği geliştirilmiştir. Her iki ölçme aracı deneysel işlemin hem başında hem de sonundauygulanmıştır. Araştırmanın deneklerini İzmir Cavit Özyeğin İlköğretim Okulu altıncı sınıfındaöğrenim gören toplam 79 öğrenci oluşturmuştur. Uygulamaların sonunda 4-E Fen Bilgisi ÖğrenmeDöngüsü (FBÖD) yönteminin geleneksel öğretime göre, öğrencilerin Akan Elektrik konusundakibaşarıları ve fen derslerine karşı tutumları üzerinde daha etkili olduğu saptanmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.