Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Esra ÖZAY , İsmet Hasenekoğlu
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Biyoloji–3 Ders Kitabı ,Ders Kitabı Analizi ,Görsel Düzen
Özet: Bu çalışmada, Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından kabul edilen Biyoloji ders kitaplarında görsel uyumsuzlukların olup olmadığının tespit edilmesiamaçlanmıştır. Bu amaçla genel liselerin 3. sınıflarında 2004–2005 öğretim yılında okutulan “Lise–3 Biyoloji” ders kitabındaki tüm üniteler iki ölçüt göz önüne alınarak incelenmiştir. Bunlar; görselmateryaldeki elemanların birbirleri ile uyumu ve arka arkaya yerleştirilen resimlerdeki hareket ve mantık sürecidir. Sonuç olarak, incelenen kitabın görsel tasarım yönünden bazı uyumsuzluklara sahipolduğu ve yeniden ele alınarak öğrenci için daha uygun bir hale getirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır.