Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Selâmi YEŞİLYURT
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Biyoloji Öğretimi ,Özel Dershane ,Üniversiteye Giriş Sınavı ,MEB ,Okul
Özet: Bu çalışmanın amacı Üniversiteye Giriş Sınavına hazırlanan öğrencilerin özel dershaneleri tercih etme sebepleri ile özel dershanelerdeki biyoloji öğretiminin durumunu belirlemektir. Bu çerçevede,öğrencilerin özel bir dershaneye gitmesindeki en önemli etkene, özel dershane seçimindeki ölçütlerine, özel dershanedeki biyoloji öğretimi hakkındaki görüşlerine cevaplar aranmaya çalışılmıştır. Örneklem grubu Erzurum il merkezindeki dört dershaneden rasgele seçilen 151 öğrenciden oluşmuştur. Bu tarama (survey) çalışmasında veriler anket ve yarı yapılandırılmış görüşme teknikleri kullanılarak toplanmıştır. Bunun için söz konusu öğrencilere Likert tipi ve yarı açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Ayrıca her dershaneden 5’er öğrenci olacak şekilde toplam 20 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Anket SPSS 12.0 paket programıyla analiz edilerek değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme sonucunda öğrencilerin, özel bir dershaneye biyoloji bilgilerine yapacağı katkıdan çok ÖSS’ye yapacağı katkıyı düşünerek devam etme ihtiyacını hissettikleri görülmüştür. Özel dershane ile ilgili öğrencilerde “özel dershanelerin zayıf oldukları ders ve konularda öğrencileri yeterli derecede yetiştirebildiği”, “ilk ve ortaöğretimdeki bazı eksiklikleri tamamlayarak öğrencileri Üniversiteye Giriş Sınavına yeterince hazırlayabildiği” kanılarının yaygın olduğunu görülmüştür. Çalışmada özel dershanelerin tercih edilme sebepleri ve mevcut durumlarından yola çıkarak MEB’na ait okullarda “nerelerde yanlış yapıldığı” üzerinde durulmuş, okullarda yapılabilecek düzenlemeler ve alınması gerekli önlemlerle ilgili önerilerde bulunulmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.