Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Mehmet Altan KURNAZ , Nedim ALEV
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Lisansüstü Öğrenim ,Lisansüstü Dersler ,Ders Seçim Yaklaşımları
Özet: Bu çalışmanın amacı lisansüstü öğrenimine devam eden öğrencilerin görüşleri doğrultusunda ders seçimi yaklaşımlarını, karşılaştıkları problemlerin ve muhtemel problemlere yönelik çözüm önerilerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma, didaktiğin temel kuramlarından biri olan Antropolojik Kuram üzerine temellendirilerek özel durum çalışması şeklinde yürütülmüştür. Çalışma 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünde İlköğretim ve Ortaöğretim Anabilim Dallarının herhangi bir programında lisansüstü öğrenimine devam etmekte olan toplam 33 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri öğrencilere yöneltilen açık uçlu sorulardan ve 8 öğrenci ile gerçekleştirilen mülakatlardan elde edilmiştir. Veriler katılımcıların ders seçimi ile ilgili bireysel tanımlarının dört temel öğe (kabuller, ön görüler, beklentiler ve etmenler) çerçevesinde şekillendiğini ve katılımcıların sürece ilişkin dışsal ve kişisel kaynaklı problemlerle karşı karşıya olduklarını göstermiştir. Ulaşılan sonuçların lisansüstü öğrenimine yeni başlayan öğrencilere hangi ölçütler doğrultusunda ders seçmeleri gerektiği hususunda ışık tutacağı, ders süreci ve araştırma sürecinin yakından ilişkisinin önemini ortaya koyacağı ve ileriki araştırmalar için zemin oluşturacağı düşünülmektedir
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.