Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Çiğdem ŞAHİN , Salih ÇEPNİ
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Two Tiered Test ,Misconception ,Floating ,Sinking ,Buoyancy ,Pressure
Özet: Bu çalışmanın amacı ilköğretim 8. sınıf “yüzme, batma, kaldırma kuvveti ve basınç” kavramları ile ilgili kavramsal yapılardaki farklılaşmayı belirlemek için iki aşamalı bir test geliştirmektir. İki aşamalı Kavramsal Yapılardaki Farklılaşmayı Belirleme Testi (KYFBT) geliştirilirken Treagust ve Chandrasegaran (2007) tarafından önerilen metot esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemi Giresun‟da iki farklı ilköğretim okulunun 78, 8. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. KYFBT‟nin kasam geçerliğinin sağlanması için uzman görüşleri alınmıştır. KYFBT‟nin güvenirlik Cronbach Alpha katsayısı 0.8137 olarak hesaplanmıştır. KYFBT‟nin yapı geçerliliği için de üniteyle ilgili öğretimin yapıldığı ve öğretimin yapılmadığı bağımsız örneklemlerden elde edilen veriler mann whitney U testi ile karşılaştırılmıştır. Üniteyle ilgili öğretimin yapıldığı grup lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, geçerliliği ve güvenirliği sağlanmış iki aşamalı KYFBT geliştirilmiştir. Benzer şekilde farklı üniteler için de öğrencilerin kavramsal yapılarının belirlenmesi amacıyla iki aşamalı testler geliştirilebilir.