Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Kamil YILDIRIM
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Teaching Practices ,Science and Technology Lessons ,International Studies ,PISA ,TIMSS ,TALIS
Özet: Bu çalışma, öğretim kalitesinin bir boyutu olan “öğretim uygulamaları”na odaklanmıştır. Türkiye’de ilköğretim ikinci kademe fen bilgisi derslerindeki öğretim uygulamaları uluslararasıveri kaynaklarından yararlanılarak tanımlanmıştır. Araştırmada, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2006; Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) 2007 ve Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Araştırması (TALIS) 2008 yılı verileri kullanılmıştır. Veriler hem öğrencilerden hem de öğretmenlerden elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve ortalama değerler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye’de ilköğretim ikinci kademe fen bilgisi derslerinde öğrenciyi pasif kılma eğilimindeki öğretim uygulamalarının daha sıklıkla tercih edildiği; yeni Fen ve Teknoloji programında öngörülen öğretim stratejilerinin henüz yaygınlaşmadığı; laboratuarda deney çalışmalarının ve bilgisayardan yararlanma sıklığının oldukça düşük olduğu belirlenmiştir. Yeni Fen ve Teknoloji programında benimsenen stratejilere uygun iyi örnekler belirlenerek mentörlük uygulamalarının okul içinde ve eğitim bölgeleri düzeyinde paylaşımı önerilmektedir.