Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Evren CAPPELLARO
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Water Awareness ,Water Education ,Environmental Education for Adults ,Water Education Materials
Özet: Türkiye’de son yıllarda su eğitimi faaliyetleri hız kazanmasına rağmen bu alandaki birçok çalışma genellikle ilköğretim düzeyinde gerçekleştirilmektedir. Oysaki suya dayalı çevreproblemlerinin çözümünde yetişkinler önemli bir konuma sahiptir. Yetişkinlere yönelik hazırlanan ve sınırlı sayıdaki su eğitimi faaliyetlerinin özellikleri incelendiğinde bunların çoğununkatılımcıları pasif kılan bilgilendirme seminerleri ya da konferanslar biçiminde olduğu görülmektedir. Bu sebeplerden dolayı “Su Farkındalığı: Su eğitimi için öğretim materyaligeliştirme’’ projesi kapsamında hazırlanan öğretim materyalleri ile ilköğretim ve üstü eğitim almış devlet memuru statüsünde görev yapan 22 yetişkine uygulamalı olarak 25 saatlik işlik çalışması şeklinde su eğitimi verilmiştir. Verilen eğitimde suya dayalı problemleri tanıma, anlama, su kaynaklarının korunmasına ve sorunların çözümüne yönelik hazırlanan etkinliklere yetişkinlerin aktif katılımları sağlanmıştır. Eğitim öncesinde ve sonrasında uygulanan Su Kavrama Testi, Açık Uçlu Sorular ve Su Kullanımı Anketinin sonuçları incelendiğinde; katılımcıların su ile ilgili kavramları öğrenmelerini sağladığı, aynı zamanda su kullanımına yönelik davranış ve tutumlarını olumlu yönde anlamlı düzeyde etkilediği, çevre bilinçlerini anlamlı düzeyde geliştirdiği, ancak bu olumlu etkilerin sınırlı düzeyde kalıcı olduğu görülmüştür.