Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Fatma AĞGÜL YALÇIN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Misconception ,Acid-Base Misconception ,Chemistry Education ,Acids-Bases
Özet: Bu çalıŞma fen bilgisi öğretmen adaylarının asit-baz konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının sınıf düzeylerine göre değiŞiminin incelenmesi amacıyla yapılmıŞtır. ÇalıŞmanın örneklemini Bayburt Üniversitesi Bayburt Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğrencilerinden 138 kişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak asit-baz kavram yanılgısı ifadelerinden oluĢan 13 maddelik çoktan seçmeli bir test kullanılmıştır. Farklı düzeydeki öğrencilerinin kavram yanılgısı testi ortalama puanlarının istatistiksel olarak farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Ayrıca her bir sınıfın kavram yanılgısı testinde verdikleri cevaplardan sahip oldukları kavram yanılgısı ifadeleri belirlenerek bu yanılgıya rastlanma yüzdeleri hesaplanmış ve değerlendirilmiştir. Varyans analizi sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının asit-baz konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının düzeylerdeki değişime göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Ayrıca çalışmanın bulguları farklı düzeydeki öğrencilerin kavram yanılgıları yüzdeleri arasında paralellikler olduğunu ve %80’lere varan oranlarda aynı kavram yanılgılarını taşıdıklarını göstermektedir.