Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Investigation of the Change of Science Teacher Candidates’ Misconceptions of Acids-Bases with respect to Grade Level

Yazarlar: Fatma AĞGÜL YALÇIN

Cilt 8 , Sayı 3 , 2011 , Sayfalar 161-172

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Misconception ,Acid-Base Misconception ,Chemistry Education ,Acids-Bases

Özet: Bu çalıŞma fen bilgisi öğretmen adaylarının asit-baz konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının sınıf düzeylerine göre değiŞiminin incelenmesi amacıyla yapılmıŞtır. ÇalıŞmanın örneklemini Bayburt Üniversitesi Bayburt Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğrencilerinden 138 kişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak asit-baz kavram yanılgısı ifadelerinden oluĢan 13 maddelik çoktan seçmeli bir test kullanılmıştır. Farklı düzeydeki öğrencilerinin kavram yanılgısı testi ortalama puanlarının istatistiksel olarak farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Ayrıca her bir sınıfın kavram yanılgısı testinde verdikleri cevaplardan sahip oldukları kavram yanılgısı ifadeleri belirlenerek bu yanılgıya rastlanma yüzdeleri hesaplanmış ve değerlendirilmiştir. Varyans analizi sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının asit-baz konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının düzeylerdeki değişime göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Ayrıca çalışmanın bulguları farklı düzeydeki öğrencilerin kavram yanılgıları yüzdeleri arasında paralellikler olduğunu ve %80’lere varan oranlarda aynı kavram yanılgılarını taşıdıklarını göstermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={Investigation of the Change of Science Teacher Candidates’ Misconceptions of Acids-Bases with respect to Grade Level}, volume={8}, number={161–172}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Fatma AĞGÜL YALÇIN}, year={2011} }
APA
KOPYALA
Fatma AĞGÜL YALÇIN. (2011). Investigation of the Change of Science Teacher Candidates’ Misconceptions of Acids-Bases with respect to Grade Level (Vol. 8). Vol. 8. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Fatma AĞGÜL YALÇIN. Investigation of the Change of Science Teacher Candidates’ Misconceptions of Acids-Bases with Respect to Grade Level. no. 161–172, The Journal of Turkish Science Education, 2011.