Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Hülya DEMİRCİOĞLU , Gökhan DEMİRCİOĞLU , Alipaşa AYAS , Selda KONGUR
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Kimya Eğitimi ,Alternatif Kavram ,Fiziksel ve Kimyasal Değişme
Özet: Kimya kavramlarının hemen hepsi, mikroskobik yapısından dolayı oldukça fazla soyut düşünme gerektirmektedir. Bu durum kimya kavramlarının anlamlı bir şekilde öğrenilmesini zorlaştırmakta, öğrencileri ezbere öğrenmeye yönlendirmektedir. Bu çalışmada 10. sınıf öğrencilerinin “Fiziksel ve Kimyasal Değişme” kavramları hakkındaki teorik ve uygulama bilgileri karşılaştırılmış, sahip oldukları alternatif kavramlar belirlenmiştir. Çalışmaya İstanbul Ümraniye Lisesi’nde öğrenim gören 128 10. sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilere 22 sorudan oluşan bir test uygulanmış ve örneklemden seçilen 12 öğrenciyle yarı-yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çalışılan kavramlarla ilgili yeterli anlamalara sahip olmadıkları ve alternatif kavramlar taşıdıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin teorik sorularda daha başarılı oldukları ve aradaki başarı farkının istatistiksel olarak da anlamlı olduğu belirlenmiştir. Anlamlı öğrenmenin gerçekleşebilmesi için, öğrencilerin teorik bilgileri ile uygulama bilgilerinin ve becerilerinin birlikte ele alınması önerilmektedir. Kimyanın temel kavramları ile ilgili öğrencilerin anlamalarını arttırmak için, yeni kavramlar verilmeden önce öğrencilerin kavramlar hakkındaki ön bilgilerinin, alternatif kavramlarının belirlenmesi ve öğretimin buna göre planlanması gerekmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.