Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Bağlamın Öğrencilerin Kavram İmajları Üzerine Etkisi

Yazarlar: Yılmaz SAĞLAM , Sedat KANADLI , Muhammet UŞAK

Cilt 9 , Sayı 4 , 2012 , Sayfalar 131-145

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Fen Eğitimi ,Kavram Yanılgısı ,Kavram İmajı ,Bağlam

Özet: Bu çalışmanın amacı, bağlamın öğrencilerin sahip oldukları kavramları kullanma şekli üzerine etkisini incelemektir. Bu amaçla öncelikle öğrencilere kuvvet ve sürat bağlamları içerisinde hareket kavramı ile ilgili açık uçlu soruların bulunduğu bir test uygulanmıştır. Bağlamın öğrencilerin sahip olduğu kavramları ne şekilde etkilediğini bulmak amacıyla, bu testte başarılı olan öğrencilerden 13 öğrenci ile bir mülakat yapılmış ve mülakatta kuvvet ve sürat kavramlarının birlikte olduğu bir bağlamda, hareket kavramı ile ilgili bir problem öğrencilere yöneltilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre: (1) çağrıştırılmış bir kavram imajı (ÇKİ) sınırlı bir bağlamda öğrenciye başarılı sonuçlar sağlarken, daha geniş bir bağlamda yetersiz kalabilmektedir ve (2) herhangi bir bağlamda gözlemlenemeyen bir kavram yanılgısı farklı bir bağlamda ortaya çıkabilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Bağlamın Öğrencilerin Kavram İmajları Üzerine Etkisi}, volume={9}, number={131–145}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Yılmaz SAĞLAM , Sedat KANADLI , Muhammet UŞAK}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Yılmaz SAĞLAM , Sedat KANADLI , Muhammet UŞAK. (2012). Bağlamın Öğrencilerin Kavram İmajları Üzerine Etkisi (Vol. 9). Vol. 9. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Yılmaz SAĞLAM , Sedat KANADLI , Muhammet UŞAK. Bağlamın Öğrencilerin Kavram İmajları Üzerine Etkisi. no. 131–145, The Journal of Turkish Science Education, 2012.