Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

İlköğretim Programlarında Küresel Isınma Kazanımları ve Hedef Niteliklerine Göre Değerlendirilmesi

Yazarlar: Zeki ARSAL

Cilt 9 , Sayı 4 , 2012 , Sayfalar 119-130

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Küresel Isınma ,İlköğretim ,Hayat Bilgisi Programı ,Fen ve Teknoloji Programı ,Hedef

Özet: Bu çalışmanın amacı İlköğretim Hayat Bilgisi ve Fen ve Teknoloji dersi programlarındaki küresel ısınma ile ilgili kazanımları belirlemek ve onları hedef niteliklerine göre değerlendirmektir. Araştırmanın nitel verileri odak grup tartışması yöntemi ile toplanmıştır. Çalışmada fen ve teknoloji alan uzmanları odak grup görüşmesi ile tartışarak küresel ısınma ile ilgili kazanımları belirlemişlerdir. Program geliştirme uzmanları ise odak grup görüşmesi ile tartışarak kazanımları hedef ilkelerine göre değerlendirmişlerdir. Araştırma sonuçları programda küresel ısınma olarak adlandırılan kazanım olmamakla birlikte çevre, iklim ve bilinçli tüketim ünitelerindeki kazanımların doğrudan küresel ısınma ile ilgili olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca araştırma sonuçları küresel ısınma ile ilgili kazanımların bazılarının hedef ilkelerine sahip olduğunu ancak bazı hedeflerin hedef ilkelerine sahip olmadığını göstermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={İlköğretim Programlarında Küresel Isınma Kazanımları ve Hedef Niteliklerine Göre Değerlendirilmesi}, volume={9}, number={119–130}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Zeki ARSAL}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Zeki ARSAL. (2012). İlköğretim Programlarında Küresel Isınma Kazanımları ve Hedef Niteliklerine Göre Değerlendirilmesi (Vol. 9). Vol. 9. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Zeki ARSAL. İlköğretim Programlarında Küresel Isınma Kazanımları ve Hedef Niteliklerine Göre Değerlendirilmesi. no. 119–130, The Journal of Turkish Science Education, 2012.