Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Gonca HARMAN , Aytekin ÇÖKELEZ
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Beyin Temelli Öğrenme ,Öğretmen Adayı ,Bilgi
Özet: Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının beyin temelli öğrenme ile ilgili bilgilerinin incelenmesidir. Bu nitel araştırmada öğretmen adaylarına açık uçlu sorulardan oluşan bir ölçme aracı uygulanmıştır. Veriler fen bilgisi eğitimi ana bilim dalında son sınıfta öğrenim gören 72 öğretmen adayından toplanmıştır. Ölçme aracının verileri içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmen adayları beyin temelli öğrenmeyi bir öğrenme şekli olarak tanımlamış, beyin temelli öğrenmeyi beynin fizyolojisi ile ilişkilendirmiş, öğrenme sonucunda beyinde bazı değişimler meydana geldiğini ifade etmişlerdir. Beyin temelli öğrenme ortamlarının sahip olması gereken özellikleri uygulama (materyal ve aktivite, ortam, sınıf mevcudu) ve öğrenci (dikkat ve güdüleme, öğrenci aktifliği ve motivasyon, öğrencinin bireysel özellikleri, çok sayıda duyu organına hitap) ile ilgili özelliklerle ilişkilendirerek açıklamışlardır. Ayrıca beyin temelli öğrenmenin uygulanmasında dikkat edilmesi gereken hususları da öğrenci (bireysel farklılıklar, motivasyon, dikkat, güdüleme, öğrenci aktifliği ve öğrenci bilgilerinin değerlendirilmesi), uygulama ve öğretmen (öğretmenin bilgisi ve rehberliği) ile ilgili özelliklerle ilişkilendirerek ifade etmişlerdir. Öğretmen adaylarının yarısından fazlası ifade ettikleri bilgilere kaynak olarak kitapları ve dersleri göstermişlerdir.