Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

Kimya Öğretmenlerinin Laboratuvar Uygulamalarına Yönelik Algıları Ölçeği Geliştirilmesi

Yazarlar: Burak FEYZİOĞLU , Barış DEMİRDAĞ , Murat AKYILDIZ , Eralp ALTUN

Cilt 9 , Sayı 4 , 2012 , Sayfalar 44-63

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Laboratuar Uygulamaları ,Öğretmen Algıları ,Ölçek Geliştirme ,Kimya Öğretimi

Özet: Bu çalışmanın amacı, yenilenen ortaöğretim kimya ders programı dikkate alınarak laboratuvar uygulamalarının amaçları, laboratuvarın etkililiği ve kimya dersinin planlanması açısından öğretmenlerin algılarını belirleyen geçerli, güvenilir ve güncel bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışmaya İzmir’deki ortaöğretim kurumlarında görev yapan 408 kimya öğretmeni katılmıştır. Çalışma sonucunda, kimya öğretmenlerinin laboratuvar uygulamalarına yönelik algılarını ölçen, üç alt faktörden oluşan güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Ölçeğin alt faktörlerinin güvenirlik katsayıları 0.92 ile 0.70 arasında, ölçeğin maddelerinin faktör yükleri 0.83 ile 0.45, ayırt edicilik katsayıları 0.42 ile 0.79 arasında değişmektedir. Ölçeğin üç faktörlü yapısının doğrulayıcı faktör analizi sonucu RMSEA değeri 0.06 olarak bulunmuştur. Sonuçlar ölçeğin güvenilir ve geçerli bir araç olduğunu göstermiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Kimya Öğretmenlerinin Laboratuvar Uygulamalarına Yönelik Algıları Ölçeği Geliştirilmesi}, volume={9}, number={44–63}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Burak FEYZİOĞLU , Barış DEMİRDAĞ , Murat AKYILDIZ , Eralp ALTUN}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Burak FEYZİOĞLU , Barış DEMİRDAĞ , Murat AKYILDIZ , Eralp ALTUN. (2012). Kimya Öğretmenlerinin Laboratuvar Uygulamalarına Yönelik Algıları Ölçeği Geliştirilmesi (Vol. 9). Vol. 9. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Burak FEYZİOĞLU , Barış DEMİRDAĞ , Murat AKYILDIZ , Eralp ALTUN. Kimya Öğretmenlerinin Laboratuvar Uygulamalarına Yönelik Algıları Ölçeği Geliştirilmesi. no. 44–63, The Journal of Turkish Science Education, 2012.