Journal of Turkish Science Education

Journal of Turkish Science Education

İsviçre ve Türkiye Kimya Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması

Yazarlar: Mustafa ERGUN

Cilt 10 , Sayı 1 , 2013 , Sayfalar 118-138

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kimya Öğretmen Eğitimi ,Öğretmen Yetiştirme ,Öğretim Programı ,Türkiye ,İsviçre

Özet: Bu araştırmada; İsviçre ve Türkiye'deki kimya öğretmeni yetiştirme programlarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Her iki ülkedeki kimya öğretmeni yetiştiren kurumların giriş koşulları, öğretim süreçleri, okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamaları, program boyunca alınan dersler, programları bitirme ve öğretmen olabilme koşullarıyla ilgili benzerlikler ve farklılıklar karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmalı araştırmalarda kullanılan değişik yaklaşımlardan olan yatay ve tanımlayıcı yaklaşımlar bu çalışmada kullanılmıştır. Bu araştırma Avrupa Birliği üyesi olmayı kabul etmeyen İsviçre'nin Cenevre Kantonu ve Cenevre Üniversitesindeki kimya öğretmeni yetiştirme programı ve Avrupa Birliği üyesi adayı Türkiye'deki Ondokuz Mayıs Üniversitesi kimya öğretmeni yetiştirme programı ile sınırlıdır. Sonuç olarak, her iki ülkedeki kimya öğretmeni yetiştirme programları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar ışığında kimya öğretmeni yetiştirme programlarına öneriler getirilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={İsviçre ve Türkiye Kimya Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması}, volume={10}, number={118–138}, publisher={The Journal of Turkish Science Education}, author={Mustafa ERGUN}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Mustafa ERGUN. (2013). İsviçre ve Türkiye Kimya Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması (Vol. 10). Vol. 10. The Journal of Turkish Science Education.
MLA
KOPYALA
Mustafa ERGUN. İsviçre ve Türkiye Kimya Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. no. 118–138, The Journal of Turkish Science Education, 2013.