Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: Serkan DİNÇER
Konular:-
Anahtar Kelimeler:BDÖ Değerlendirmesi ,Bilgisayar Destekli Eğitim ,Meta-Analiz
Özet: Bu çalışma bir konu, tema ya da çalışma alanı hakkındaki benzer çalışmaların belirli ölçütler altında gruplanıp, bu çalışmalara ait nicel bulguların birleştirilerek yorumlanması olarak tanımlanan meta-analiz yöntemiyle, son 10 yılda yapılan ilgili çalışmaların sonuçlarını değerlendirerek, bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) öğrenci akademik başarısına nasıl bir etkisi olduğunu araştırmaktadır. Bu amaç doğrultusunda üç soruya yanıt aranmaktadır: Türkiye’de yapılan çalışmalarda BDÖ süregelen öğretime (SÖ) göre öğrenci akademik başarısını nasıl etkilemiştir? Akademik başarıyı artırmak için hangi BDÖ yöntemleri kullanılmıştır? Türkiye ve diğer ülkelerdeki BDÖ etkilerini inceleyen çalışmalar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir? Bu üç araştırma sorusunu cevaplamak için ERIC (2013), Google Scholar (2013) ve Ulakbim (2013) veri tabanlarında ilişkili makaleler taranmıştır. Çalışmanın analizinde Hedges ve Olkin’s (1985) ve Thalheimer ve Cook’s (2002) etki katsayısı hesaplama formülleri kullanılmıştır. Gerekli analizler sonucunda Türkiye’de yapılan çalışmalarda BDÖ’nün SÖ’ye göre oldukça başarı olduğu; ayrıca hesaplanan etki katsayılarının, diğer ülkelere göre oldukça yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.