Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

SIK SATIN ALINAN ÜRÜNLERDE MAĞAZA iMGESiNİN MARKA VE FİYAT TERCİHLERi AÇISINDAN İNCELENMESİ-BİR UYGULAMA

Yazarlar: Nuri ÇALIK

Cilt 14 , Sayı 1 , 1998 , Sayfalar 105 - 117

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Mağaza imgesi

Özet: Sık satın alman ürünlerde, tüketicilerin fiyat duyarlılığı ile rnarka seçimi, satış noktası özellikleri ile birleşmektedir. Fiyat karşılaştırmalı satın alma davranışı içine giren tüketiciyi ise fırsat maliyetleri etkilemektedir. Mağaza yöneticisinin bir mikro pazarlama stratejisi oluşturabilmesi için, farklı fiyat politikalarına karşı tüketicilerin çeşitli tepkilerini belirleyerek, bu farklılıkları tüketicilerin özellikleri ile ilişkilendirmesi gerekir. Fiyat duyarlılığı mağaza içi ürünler için olduğu kadar, satış noktaları arasındaki karşılaştırmaya da olanak verir. Satış noktası tarafından ürünlerin paket olarak sunulması, tüketici için değerlendirme kolaylığı getirmektedir. Marka tercihleri de bu doğrultuda fiyat duyarlılığı ile birleşerek tüketici tercihlerini oluşturmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümüde sık · satın alman ürünlerden deterjanlarla ilgili bir uygulama yer almaktadır. Alan çalışması 1995 yılında Eskişehir merkez ilçede oturan 450 tüketici üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada marka bağlılığı, fiyat duyarhlıftı ve satış noktası özellikleri karşılıklı olarak ilişkilendirilmiş ve iki ile çok değişkenli analizler yapılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{1998, title={SIK SATIN ALINAN ÜRÜNLERDE MAĞAZA iMGESiNİN MARKA VE FİYAT TERCİHLERi AÇISINDAN İNCELENMESİ-BİR UYGULAMA}, volume={14}, number={1}, publisher={Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, author={Nuri ÇALIK}, year={1998}, pages={105–117} }
APA
KOPYALA
Nuri ÇALIK. (1998). SIK SATIN ALINAN ÜRÜNLERDE MAĞAZA iMGESiNİN MARKA VE FİYAT TERCİHLERi AÇISINDAN İNCELENMESİ-BİR UYGULAMA (Vol. 14, pp. 105–117). Vol. 14, pp. 105–117. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nuri ÇALIK. SIK SATIN ALINAN ÜRÜNLERDE MAĞAZA IMGESiNİN MARKA VE FİYAT TERCİHLERi AÇISINDAN İNCELENMESİ-BİR UYGULAMA. no. 1, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1998, pp. 105–17.