Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Serap BENLİGİRAY
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:İşletme başarısı,Endüstriyel verimlilik,Stratejik Planlama
Özet: Vizyon, şu andaki ve gelecekteki üst düzey yöneticiler için anahtar bir bilgi ve beceridir. Fakat vizyon genellikle bir bireyin rüyasından daha çok bir grup ürünüdür. Hem iddialı bir hedef hem de organizasyonun amaçlarına nasıl ulaşacağını gösteren genel bir yol haritası niteliğindedir. Aynı zamanda vizyon bir stratejik plan gibi daha ayrıntılı bir tartışmayı da içerir. Bu çalışma günümüzün iddialı hedefleri olan ve değişen iş çevresinde rekabet avantajı olabilecek bir vizyonun tanımlanmasına ve kurulmasına yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır.