Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Ayşe HEPKUL
Konular:Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası
Anahtar Kelimeler:İçerik Analizi
Özet: İçinde bulunduğumuz çağ dikkat ekonomisi çağıdır. Bu çağda önemli olan çeşitli iletişim araçlarının kullanılması ile hedeflenen kitlenin dikkatlerinin mümkün olduğunca çekilmesi ve olabildiğince çok tutulmasıdır. Dolayısıyla, dikkatleri çekmek için kullanılabilecek değişik araçlar, bu araçların nasıl kullanıldıkları önem kazanmaya ve daha fazla incelenmeye başlanmıştır. İletişimin niteliğinin araştırılarak ortaya konulması bulunduğumuz yere ışık tutması açısından son derece yararlıdır . Bu makalede içerik analizi yönteminin bir sosyal bilim araştırma yöntemi olarak incelenmesi yapılmaktadır. İçerik analizi sosyal bilim araştırmalarında iletişim amaçlı yazılı ya da yazılı olmayan belgelerin incelenmesinde yoğun olarak kullanılmaktadır. The era which we are in, is an attention era. in that era, the main point is to catch the attention of target audience by means of available communication media and try to keep that attention as much as possible. Therefore, various communication medium to catch the attention of people, utilization of the media has gained importance and started to be analyzed more and more. The analysis of communication qualifications will be usefull to provide a benchmark. in this study the content analysis method has been studied as a social science research method. The content analysis method has been used intensively in social science research studies for analysis of written or verbal communication oriented documents.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.