Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Serap BENLİGİRAY
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:360° geribildirim
Özet: 360° geribildirim tanımlaması çoklu değerleyici ve farklı hiyerarşik düzeyden geribildirimden gelmektedir. Bu gericildirım sürecinde ilgili personele çok sayıda kaynaktan ve örgütün farklı düzeylerinden geribildirim sağlanır. Bu kaynaklar astlar, aynı düzeyde çalışanlar, iç ve dış müşteriler ve üstlerdir. Bu sistem yöneticilerin nezaret ya da liderlike ilişkili özel önem taşıyan yetkinlikleri temel alınarak değerlendirilmesi üzerıne odaklanır. Çok kaynaktan elde edilen bu girdiler bazı örgütlerde sadece geliştirici amaçlarla kullanılmaktadır. Fakat çoklu değerleyicili sistemlerin başarı planlama ve yeniden yerleştirme gibi personel eylemferinin yanında performans değerlendirmesi için de kullanılması yönündeki genel egilim hızla artmaktadır. 360° geribildirim herbir personele performansını nasıl geliştireceği konusunda daha geniş, daha demokratik ve belki de daha az subjektif eğilimler içeren bir bakış açısı vaadeden ve nezaretçinin performansın tek değerleyicisi olma yükünü azaltan ve ekip çalışmasına önem verilmesini destekleyen bir sistemdir. 360° geribildirimin popülaritesi giderek artmaktadır. Bu eğilim bir modadan daha fazlasının olduğunu göstermektedir. Etkili stratejik yaklaşım ve planlamayla 360° geribildirimin örgütlerde diğer kısa dönemli yönetim modalarından daha yararlı bir araç olarak uzun süre kullanılacağına inanıyoruz.