Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Sevgi Ayşe ÖZTÜRK, Hilal ÖZTAY
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:Hızlı moda,Etnosentrizm,Materyalizm,Dış görünüş kaygısı
Özet: Bu araştırmada tüketicilerin yerli ve yabancı hızlı moda markası satın alma niyetleri ile etnosentrizm, materyalizm ve dış görünüş kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkiyi inceleyerek, tüketici yönlü bakış açısına derinlik kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Değişkenlere ilişkin veriler anket yardımı ile toplanmış ve SPSS programı ile analiz edilerek sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma verileri Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde öğrenime devam eden kadın öğrencilerden toplanmıştır. Katılımcılar kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre etnosentrizm düzeyi yerli ve yabancı markalı hızlı moda ürünleri satın alma niyetini belirlemede önemli bir değişkendir, materyalizm ve dış görünüş kaygısı da yabancı markalı hızlı moda ürünleri satın alma niyetini belirlemede önemli değişkenlerdir. Materyalizm ve dış görünüş kaygısı arasında pozitif ilişki söz konusudur. Etnosentrizm ile materyalizm ve dış görünüş kaygısı değişkenleri arasında da negatif ilişki söz konusudur.