Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi

Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi

TİPİK BİR ÇELİK ENDÜSTRİ YAPISINDA ÇAPRAZLI PERDE TİPİNİN DEPREM PERFORMANSINA ETKİSİ

Yazarlar: Kaan TÜRKER, İbrahim LEKESİZ

Cilt 19 , Sayı 57 , 2017 , Sayfalar 821 - 834

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Çelik endüstri yapısı,Deprem performansı,Merkezi çaprazlı perde sistem,Doğrusal olmayan statik yöntem

Özet: Çalışmada, Türk Deprem Yönetmeliği 2007’ye göre tasarlanan çelik endüstri yapılarında farklı çaprazlı perde alternatiflerinin deprem performanslarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada 4 farklı merkezi çaprazlı perde tipi (diyagonal tip, ters-V,, X, ve iki katta-X) incelenmiştir. Her bir çaprazlı perde tipi süneklik düzeyi normal ve yüksek olarak ayrı ayrı tasarlanmıştır. Ayrıca yüksek narinlikte elemanların kullanıldığı sadece çekmeye çalışan X tipi çaprazlı perde de incelenmiştir. Performans değerlendirmelerinde ASCE/SEI 41kriterleri kullanılmıştır. Diyagonal tip, 2 katta X tipi ve sadece çekmeye çalışan X tipi sistemlerde daha iyi deprem performansları elde edilmiştir. En düşük performans seviyesi ise ters-V tipi çaprazlı sistemde elde edilmiştir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={TİPİK BİR ÇELİK ENDÜSTRİ YAPISINDA ÇAPRAZLI PERDE TİPİNİN DEPREM PERFORMANSINA ETKİSİ}, volume={19}, number={57}, publisher={Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi}, author={Kaan TÜRKER,İbrahim LEKESİZ}, year={2017}, pages={821–834} }
APA
KOPYALA
Kaan TÜRKER,İbrahim LEKESİZ. (2017). TİPİK BİR ÇELİK ENDÜSTRİ YAPISINDA ÇAPRAZLI PERDE TİPİNİN DEPREM PERFORMANSINA ETKİSİ (Vol. 19, pp. 821–834). Vol. 19, pp. 821–834. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi.
MLA
KOPYALA
Kaan TÜRKER,İbrahim LEKESİZ. TİPİK BİR ÇELİK ENDÜSTRİ YAPISINDA ÇAPRAZLI PERDE TİPİNİN DEPREM PERFORMANSINA ETKİSİ. no. 57, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi, 2017, pp. 821–34.