Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi
Yazarlar: Kürşad ÖZKAYNAR, Remzi ALTUNIŞIK
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:Kitap incelemesi,THEODORE LEVITT,Pazarlama
Özet: Theodore Levitt, şüphesiz pazarlama disiplinininönemli kişilerinden birisidir. 1925’te doğan ve 2006’da hayatını kaybeden Pazarlama Profesörü ve Ekonomist, Marketing Myopia adlı makalesi ile de tanınmaktadır. İncelememize konu olan Innovation in Marketing adlı eseri pazarlama disiplininin klasikleri arasında yer almaktadır. 1962’de basılan eser birçok yönüyle önemlidir. Bunları sayacak olursak, satış – pazarlama arasındaki farkı ortaya koyması, teorik bilgilerin pratik hayata nasıl uyarlanabileceği, pazarlama araştırmasının gerekliliği, bu araştırmayı yapacak ekibin sahip olması gereken nitelikler sıralanabilir. Eserin birinci bölümünde işletme ve müşterilerinden bahsedilmiştir. İkinci bölümünde değişimden ve bunun ticarete yansımalarından, üçüncü bölümde idarecilerin hatalarından, dördüncü bölümde ticaretin strateji ve taktiklerinden, beşinci bölümde pazarlamada araştırmanın yapılabilirliğinden söz edilmiştir. Yazar altıncı bölümde geleceği öngörmenin öneminden bahsetmiş, yedinci bölümde bunun planlanmasından, sekizinci bölümde işletme içinde pazarlama ekibinin nasıl kurulması gerektiğinden, dokuzuncu bölümde ise ticaret araştırmasının sorumluluğunun üstlenilmesinden bahsedilmiştir. Onuncu bölümde ürün politikaları ile reklam arasındaki tutarlılığa değinen yazar, son bölümde ise müşteri merkezli bir pazarlamanın önemine vurgu yapmıştır.