Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Sedat DEMİR, Malik DURMAZ
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Matematik Kaygısı,ÖğretmGörüşleri
Özet: Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenlerinin matematik kaygısı hakkındaki bilgilerini ve matematik kaygısına müdahale becerilerini belirlemektir. Çalışma kapsamında, ikisi devlet okulunda ikisi de özel okulda çalışan toplam 4 ilköğretim matematik öğretmenini ile mülakatlar yapılmıştır. Mülakatta, çalışmanın amacına yönelik 3 açık uçlu soru sorulmuş ve yerine göre sondalar kullanılarak görüşme derinleştirilmiştir. Görüşmelerde sorulan sorulara verilen cevaplar içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre katılımcı gurubundaki öğretmenlerin matematik kaygısını tanımlayamadıkları ve korku ile karıştırdıkları tespit edilmiştir. Katılımcıların matematik kaygısının sebepleri ve etkileri hakkında kısıtlı da olsa bilgi sahibi oldukları ancak matematik kaygısına müdahale edebilmek için yeterli beceriye sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu bulgulardan hareketle hizmet içi ve hizmet öncesi eğitime yönelik öneriler getirilmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.