Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Büşra DOĞAN, Miraç METİN
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Empati,Çocuk Resimleri
Özet: Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin empati düzeyleri ve çocuk resimlerini yorumlamaya dair yaklaşımları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde okul öncesi eğitim kurumunda görev alan 115’i kadın, 11’i erkek olmak üzere toplam 126 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Betimsel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmada veriler toplanırken; öğretmen demografik bilgi formu, empati ölçeği ve çocuk resimlerine yönelik yaklaşımları belirleme aracı kullanılmıştır. Toplanan veriler analiz edildiğinde öğretmenlerin empati düzeyleri ve çocuk resimlerine yönelik yaklaşımları arasında anlamlı bir ilişkiye ulaşılamamıştır. Bu durumda empati ve çocuk resimlerine yönelik yaklaşımların alt boyutları cinsiyet ve mesleki kıdemdeğişkenlerine göre Anova yapılarak tekrar değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmede empati ölçeği puanları ve çocuk resimlerine yönelik yaklaşımın alt boyutlarından beğenme/övgü, düzeltici, eğitici geliştirici alan puanlarına yönelik hiçbir değişkenle anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Ancak çocuk resimlerine yönelik yaklaşımların bir alt boyutu olan araştırıcı/sorgulayıcı alan ile mesleki kıdem değişkeni arasında anlamlı bir farka ulaşılmış; bu fark ise mesleki tecrübesi az olan öğretmenlerin daha araştırıcı sorgulayıcı olmalarına yönelik yorumlanmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.