Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi

Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi

Durumsallık Teorisi Açısından Yeni Ekonomi ve Yeşil Ekonomi: Franchising Stratejisi Üzerine Bir İnceleme

Yazarlar: Sonay AKAR

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 176 - 207

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Durumsallık Teorisi,Yeni Ekonomi,Yeşil Ekonomi,Franchising

Özet: Bu çalışmada modern sonrası dönemde örgütlerin değişen yapıları ve çevre koşullarına uyum sağlayabilmek adına ortaya çıkan uyum yaklaşımlarından olan durumsallık yaklaşımı, post modern olarak da adlandırabileceğimiz yeni ekonomik çağda yeşil ekonomiyle birlikte ele alınmıştır. Uluslar arası düzeyde pazara girişte rekabet elde etme, ekonomik büyümeyi gerçekleştirmek, karlılığın sürdürülebilirliğini sağlamak, maliyetleri düşürmek gibi hedeflerin etkisiyle stratejiler geliştirilmiştir. Çalışmanın devamında küreselleşme ve uluslar arası gibi pek çok faktörün etkisi altında uluslararası pazara giriş stratejilerinden olan “Franchising” sistemi incelenmiştir. Bu bağlamda çalışmada yukarıda söz edilen kavramlar üzerinden gidilerek franchising sistemiyle birleştirilen kavramların ve bu kavramlar açısından geliştirilen stratejilerin geçerliliği ve yarattığı etkileri konusunda içerik analizi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Durumsallık Teorisi, Yeni Ekonomi, Yeşil Ekonomi, Franchising.                  Abstract In this study, the contingency approach, which emerged in order to adapt to the changing structures and environmental conditions of the organizations in the post-modern era, has been discussed together with the green economy in the new economic era, which can be called as post-modern. Strategies have been developed with the effect of achieving competitiveness in international market entry, achieving economic growth, ensuring sustainability of profitability and reducing costs. In the continuation of the study, is examined the “Franchising” system, which is one of the strategies of entering the international market under the influence of many factors such as globalization and international. In this context, content analysis was conducted on the validity and effects of the concepts combined with the franchising system and the strategies developed in terms of these concepts by going through the above mentioned concepts. Keywords: Contingency Theory, New Economy, Green Economy, Franchising.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Durumsallık Teorisi Açısından Yeni Ekonomi ve Yeşil Ekonomi: Franchising Stratejisi Üzerine Bir İnceleme}, volume={3}, number={2}, publisher={Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi}, author={Sonay AKAR}, year={2019}, pages={176–207} }
APA
KOPYALA
Sonay AKAR. (2019). Durumsallık Teorisi Açısından Yeni Ekonomi ve Yeşil Ekonomi: Franchising Stratejisi Üzerine Bir İnceleme (Vol. 3, pp. 176–207). Vol. 3, pp. 176–207. Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sonay AKAR. Durumsallık Teorisi Açısından Yeni Ekonomi ve Yeşil Ekonomi: Franchising Stratejisi Üzerine Bir İnceleme. no. 2, Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi, 2019, pp. 176–207.