Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Serap ALTUNTAŞ, Gülcan GÜVEN, Kübra ÖZTÜRK, Esra IŞIK
Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri
Anahtar Kelimeler:Hemşirelik,Hemşirelik öğrencileri,Tıbbi hata
Özet: Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin tıbbi hatalara karşı tutumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Gereç-Yöntem: Araştırma bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde 2.,3. ve 4. Sınıfta eğitim gören 193 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu” ile “Tıbbi Hatalarda Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veri toplamadan önce katılımcılardan sözel izin ve kurum izni alınmıştır. Veriler sınıf ortamında toplanmış, bilgisayar ortamında istatistik paket programı ile araştırmacılar tarafından değerlendirilmiştir. Bulgular: Verilerin değerlendirilmesi sonucunda hemşirelik öğrencilerinin tıbbi hatalarda tutum ölçeği puan ortalamasının X= 3.82 ± .30 olduğu, “tıbbi hata yaklaşımı” tutum puanlarının ( X=3.96 ± .42) yüksek, “tıbbi hata algısı” ( X= 2.91 ± .77) tutum puanlarının ise düşük olduğu belirlenmiştir. Ayrıca hemşirelik öğrencilerinin öğrenim gördükleri sınıflara göre “tıbbi hata yaklaşımı” ve “tıbbi hata nedenleri” alt boyutunda, cinsiyete göre de “tıbbi hata algısı” ve “tıbbi hata yaklaşımı” alt boyutlarında tutum farklılığı olduğu ( p ˂ .05) saptanmıştır. Sonuç: Araştırma sonucunda hemşirelik öğrencilerinin genel olarak tıbbi hatalara karşı ve tıbbi hata yaklaşımı konusunda olumlu tutum içinde oldukları, tıbbi hata algısı konusunda ise tutumlarının istenilen düzeyde olmadığı ortaya çıkmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.