
Journal of Continuous Vocational Education and Training
Yazarlar: Mehmet Can Şahin, Nihan ARSLAN NAMLI
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Web Tasarımı,Motivasyon,HTML Kodlama
Özet: Bu araştırmanın amacı, kodlama yoluyla web sitesi yapmak ile hazır tasarım web sitesi yardımıyla web sitesi yapmanın öğrencilerin motivasyonlarına olan etkisini karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemi, uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 26 öğrenciden oluşmuştur. Deney grubuna HTML kodlama ile; kontrol grubunda ise hazır kodlama sitesi ile öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın analizinde nonparametrik testlerden bağımsız gruplar için Mann-Whitney U-Testi ve tekrarlı ölçümler için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi’nden yararlanılmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında motivasyon son test puanı bakımından anlamlı fark bulunmamıştır. Araştırmada hazır tasarım web yoluyla web sitesi yapan kontrol grubu ön-test son-test sonuçları arasında motivasyon bakımından anlamlı farklılık bulunmuştur.