Journal of Continuous Vocational Education and Training

Journal of Continuous Vocational Education and Training

Web Sitesi Tasarlama Yöntemlerinin Öğrenci Motivasyonu Bakımından Karşılaştırılması: Kodlama mı Yoksa Hazır Tasarım Siteleri mi?

Yazarlar: Mehmet Can Şahin, Nihan ARSLAN NAMLI

Cilt 1 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 18 - 28

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Web Tasarımı,Motivasyon,HTML Kodlama

Özet: Bu araştırmanın amacı, kodlama yoluyla web sitesi yapmak ile hazır tasarım web sitesi yardımıyla web sitesi yapmanın öğrencilerin motivasyonlarına olan etkisini karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemi, uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 26 öğrenciden oluşmuştur. Deney grubuna HTML kodlama ile; kontrol grubunda ise hazır kodlama sitesi ile öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın analizinde nonparametrik testlerden bağımsız gruplar için Mann-Whitney U-Testi ve tekrarlı ölçümler için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi’nden yararlanılmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında motivasyon son test puanı bakımından anlamlı fark bulunmamıştır. Araştırmada hazır tasarım web yoluyla web sitesi yapan kontrol grubu ön-test son-test sonuçları arasında motivasyon bakımından anlamlı farklılık bulunmuştur. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Web Sitesi Tasarlama Yöntemlerinin Öğrenci Motivasyonu Bakımından Karşılaştırılması: Kodlama mı Yoksa Hazır Tasarım Siteleri mi?}, volume={1}, number={1}, publisher={Journal of Continuous Vocational Education and Training}, author={Mehmet Can Şahin,Nihan ARSLAN NAMLI}, year={2018}, pages={18–28} }
APA
KOPYALA
Mehmet Can Şahin,Nihan ARSLAN NAMLI. (2018). Web Sitesi Tasarlama Yöntemlerinin Öğrenci Motivasyonu Bakımından Karşılaştırılması: Kodlama mı Yoksa Hazır Tasarım Siteleri mi? (Vol. 1, pp. 18–28). Vol. 1, pp. 18–28. Journal of Continuous Vocational Education and Training.
MLA
KOPYALA
Mehmet Can Şahin,Nihan ARSLAN NAMLI. Web Sitesi Tasarlama Yöntemlerinin Öğrenci Motivasyonu Bakımından Karşılaştırılması: Kodlama Mı Yoksa Hazır Tasarım Siteleri Mi? no. 1, Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2018, pp. 18–28.