Türk Denizcilik ve Deniz Bilimleri Dergisi
Yazarlar: Aytekin SARICA, Yunus Emre FAKIOĞLU, Oğuzhan DEMİR, Ebrucan KALECİK, Gökhan GÖKÇE, Hüseyin ÖZBİLGİN
Konular:Mühendislik, Ortak Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Trol balıkçılığı,Yakıt tüketimi,Enerji etkinliği,CO2 emisyonu
Özet: Trol gemilerinde yakıt tüketiminin tespiti ve optimizasyonu üzerine yapılan bu çalışmada Lamas-1 araştırma gemisine anlık ve toplam yakıt tüketimi, hız, konum ve makine devrini gösteren ve kaydedebilen bir sistem kurulmuştur. Sistem aracılığıyla seyir ve trol operasyonu için ideal devir değerleri sırasıyla 1000 rpm ve 1400 rpm olarak belirlenmiştir. Seyir denemeleri sonucunda elde edilen değerler, yaklaşık 1 knot hız artışı için yakıt tüketiminin %100 arttığını göstermiştir. Trol operasyonunda ise elde edilen ideal devirin %28’e varan yakıt tasarrufu sağladığı bulunmuştur. Trol operasyonu ve seyir için elde edilen yakıt tüketimleri üzerinden CO2 emisyonları hesaplanmıştır. Optimize olarak tespit edilen devir değerlerinin CO2 emisyonları hem seyir hem trol operasyonu için diğer verilerle karşılaştırılmış ve sırasıyla %88 ve %43 emisyon azalması elde edilmiştir.