Middle Black Sea Journal of Communication Studies
Yazarlar: Filiz ERDOĞAN TUĞRAN, Aytaç Hakan TUĞRAN
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Reklam,Gözetim,Panoptik,Gözetim toplumu
Özet: Gözetim toplumu, içinde yaşayan bireylerin kamusal ya da özel hayatlarına dair tüm veri ve kodların büyük şirketler ve devlet tarafından saklanmasıyla meydana gelir. Bu durum, insanların içinde bulunduğu toplumsal koşullarda ne kadar özgür olduklarını sorgulanmalarına sebep olmuştur. Bir özgürleşme aracı olarak sunulan teknolojik aygıtların aslında tam tersine özgürlük yanılsaması yaratabileceği düşüncesi tartışmaya açıktır. David Lyon, gözetim alanlarını sınıflandırmış ve bu sayede alana dair yapılan tartışmalara yeni bir boyut kazandırmaya çalışmıştır. Günümüzde artık iyiden iyiye kendini hissettiren bu kavramlar bütününün ilk emareleri gelişen teknolojik ürünlerin reklamlarında gözlemlenmiştir. 2000'li yılların başında bir GSM operatörü olan Turkcell'in Hazırkart Reklam serisi bu açıdan incelenmeye değer görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.