Middle Black Sea Journal of Communication Studies
Yazarlar: Nurhayat Yoloğlu
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Aktüel Enformasyon,Dezenformasyon,Enformasyon,Medya Etiği
Özet: Enformasyon, günümüzde medya olarak adlandırdığımız kitle iletişim araçlarının temel ögesidir ve gerek seçim, gerek hazırlanış gerekse yayılım süreçlerinde yeni dünya düzenine paralel bir değişim göstermektedir. Bu çalışma, küreselleşen medya anlayışında aktüel enformasyonun değişim sorunsalını ele almakta ve özellikle savaş ve kriz dönemlerinde enformasyondan dezenformasyona yöneliş sorununu medya etiği ve medya politikaları açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma sırasında betimsel yöntem kullanılmış, ayrıca küresel medyada geniş ve etkin yer almış olan Körfez Krizi, Balkanlardaki çatışmalar ve 11 Eylül terör saldırıları medya etiği ve medya politikaları açısından incelenmiştir. Sonuç olarak küreselleşen medya içeriğinde değişen iletişim anlayışında, propaganda ve imaj oluşturma adına dezenformasyona yoğun bir yöneliş olduğu saptanmıştır. Çalışma sonucunda uluslararası medya alanında dezenformasyonu önlemeye yönelik bir takım öneriler ortaya konmuştur. Anahtar Kelimeler: Enformasyon, Aktüel Enformasyon, Dezenformasyon, Medya ve İletişim Etiği From Actual information to disinformation in Globalizing Media and Communication Abstract Information, as one of the basic elements of the means of mass communication which is called media, shows a paralled change with the world order in selection, preparation and expansion periods. This research takes on the change problematic of the actuel information in globalizing media perception and aims to examine the problem of departure from information to disinformation from the viewpoint of media ethics and media policies, especially in war and crisis periods. Methodology of description is used in the research and also Golf Crisis, conflicts in Balkans and September 11 terrorist attacks which have been extensively and activelly appeared in the global media, have been examined from the viewpoint of media ethics and media policies. As a result, it has been established that there is an intensive towards disinformation on bahalf of creating image and propaganda in the changing communication understanding in globalizing media content. As a consequence of the research, some offers have been put forth for avoiding disinformation in the international media area. Key Words: Informatio, Actuel Information, Disinformation, Media and Communication Ethics
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.