Middle Black Sea Journal of Communication Studies
Yazarlar: Fadime DİLBER
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Sosyal Medya,Siyaset,Siyasal İletişim
Özet: Sosyal medya, hızla gelişen teknolojiyle, dünyada ve ülkemizde siyaset ve birçok alanda önemli bir dönüşüm yaşanmasına sebep olmaktadır. Artan kullanıcı sayısı ile birlikte güçlü bir etkiye sahip olmaktadır. Siyasal iletişim alanında sınırları ortadan kaldırarak hızlı ve zahmetsiz bir iletişim imkânı sunmaktadır. Sosyal Medyanın siyasi tercihleri etkileyen önemli bir mecra konumunda olduğu görülmektedir. Türkiye’de ki siyasi parti ve siyasi parti liderlerinin sosyal medya kullanımları incelendiğinde AK Parti, MHP ve CHP birçok sosyal medya aracını etkin bir şekilde kullanmaktadır. Siyasi partiler kurumsal sosyal medya hesapları aracılığıyla ve siyasi parti liderlerinin şahsi sosyal medya hesapları vasıtasıyla hedef seçmen kitlelerine hızlı ve etkili şekilde ulaşma imkânına sahiptirler. Bu bağlamda sosyal medya siyaset arenasındaetkili iletişim araçlarından biri haline gelmiştir. Çalışmada siyasi partilerin soysal medyayı kullanım düzeyleri karşılaştırıldığında: AK Parti, MHP ve CHP’nin sosyal medya hesaplarını aktif olarak kullandıkları görülmektedir. AK parti Youtube dışında tüm mecralarda birinci sırada olup, bunları aktif kullandığı görülmekte, ayrıca siyasi liderler bazında da birinci sırada olduğu görülmektedir. İkinci sırada MHP gelmektedir. CHP, üçüncü sırada yer alırken, parti olarak İnstagram’ı kullanmamaktadır. CHP diğer partilerden farklı olarak resim ve fotoğraf içeriğine sahip Flikcr mecrasını kullandığı görülmektedir. Siyaset, iletişimin etkili özelliklerinden sosyal medyayı kullanarak hedef kitleye ulaşmaya çalışmaktadır. Siyasal partiler, sosyal medya aracılığıyla hızlı iletişim kurmakta; kitleleri yönlendirmekte, verilen mesajlarla inandırmakta ve duyguları harekete geçirmekte etkili olduğunu söylemek mümkündür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.