Gelişim ve Psikoloji Dergisi

Gelişim ve Psikoloji Dergisi

Aile Danışmanlığı Tekniklerinin Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servislerinde Kullanımının İncelenmesi

Yazarlar: Özgür TÖNBÜL

Cilt 1 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 37 - 47

Konular:Aile Çalışmaları

Anahtar Kelimeler:Aile danışmanlığı,Aile danışmanlığı teknikleri,Psikolojik danışma

Özet: Okul ve aile ayrılmaz bir bütün olarak karşımıza çıkmaktadır. Okullarda görevli psikolojik danışmanlar, danışmanlık sürecinde çoklukla ailelerle birlikte çalışmaktadır. Okul psikolojik danışmanlığı hizmetleri öğrencilere ve ailelere yönelik olarak gerçekleşmektedir. Bireyin kendisiyle ilgili genel ve özel yeteneklerini, ilgilerini, güçlü ve zayıf yönlerini ve içinde yaşadığı fiziki ve sosyal çevreyi daha iyi tanımasına olanak sağlayan bir süreçtir. Aile danışmanlığı ise, ailenin üyelerine veya tamamına yönelik sunulan, ailenin problemlerini çözmesine, aile sisteminin işlevsellik göstermesine ve uyum içinde bir birliktelik haline gelmesine yönelik stratejik teknik ve uygulamaları içeren profesyonel müdahaleleri içermektedir. Okul psikolojik danışmanlığı sürecinde aile danışmanlığı tekniklerinin entegre edilmesi okul sürecinde öğrencinin aile yapısını keşfetmeyi kolaylaştıracağı düşünülmektedir. Bu nedenle bu derlemede aile danışmanlığı kuram ve tekniklerinin okul psikolojik danışmanlığında kullanımı incelenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Aile Danışmanlığı Tekniklerinin Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servislerinde Kullanımının İncelenmesi}, volume={1}, number={37–47}, publisher={Gelişim ve Psikoloji Dergisi}, author={Özgür TÖNBÜL}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Özgür TÖNBÜL. (2020). Aile Danışmanlığı Tekniklerinin Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servislerinde Kullanımının İncelenmesi (Vol. 1). Vol. 1. Gelişim ve Psikoloji Dergisi.
MLA
KOPYALA
Özgür TÖNBÜL. Aile Danışmanlığı Tekniklerinin Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servislerinde Kullanımının İncelenmesi. no. 37–47, Gelişim ve Psikoloji Dergisi, 2020.