Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi
Yazarlar: İsa BOZ
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:İlkokul,Oyunla Öğretim Yöntemi,Dil Öğretimi
Özet: Bu deneysel araştırmada İlkokul 4. sınıf Türkçe dersinde oyunla öğretim yönteminin dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Akdeniz bölgesindeki bir ilkokulun 4. sınıflarından biri deney ve diğeri kontrol grubu olacak şekilde seçkili olarak belirlenmiştir. Araştırma grubunu oluşturan toplam öğrenci sayısı 38’dir. Dersler deney grubunda oyunla öğretim yöntemine, kontrol grubunda öğretmen kılavuz kitabındaki yönergelere uygun işlenmiştir. Bu araştırmada deney öncesi her iki gruba hazırbulunuşluk testi ve uygulama sonrasında her iki gruba son başarı testi uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde iki kategorili değişkenler için t testi, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu gibi ikiden fazla kategori içeren değişkenlerde tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre, deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuş, cinsiyet ve ailenin eğitim durumuna göre akademik başarılarında ise anlamlı farklılık bulunamamıştır
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.