Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi
Yazarlar: Hamza ÖZ
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Eğitim,Kültür,Öğrenme çevikliği,Yönetici
Özet: Bu çalışmada, Türkiye’deki ve Dünya’daki okul yöneticilerini seçme, yetiştirme ve görevlendirme süreçlerine yönelik olarak bir analiz yapılarak veri temelli okul yöneticisi seçme, yetiştirme ve görevlendirme modeli sunulmuştur. Araştırma, nitel araştırma yöntemi desenlerinden biri olan durum çalışması desenine göre tasarlanmıştır. Veri toplama yöntemi olarak literatür taraması yönteminden yararlanılmıştır. Sunulan model önerisi dört aşamada hazırlanmıştır. Birinci aşamada, Türkiye’de Tanzimat’tan günümüze kadar okul yöneticilerinin seçme, yetiştirme ve görevlendirme uygulamaları literatür taraması şeklinde incelenmiştir. İkinci aşamada, dünya da yönetim alanında örneklerini gördüğümüz Anglosakson ve Bonapartist geleneğe sahip ülkelerdeki okul yöneticilerinin seçme, yetiştirme ve görevlendirme uygulamaları literatür taraması şeklinde incelenmiştir. Üçüncü aşamada, Türk kültürü ve geleneği temelinde Türkiye için uygulanabilecek bir okul yöneticisi seçme, yetiştirme ve görevlendirme modeli oluşturulmuştur. Bu aşamada önerilen model, akış şeması şeklinde görselleştirilmiştir. Dördüncü ve son aşamada modelin işleyişi ve uygulanabilirliği eğitim yönetimi alanında uzman kişilerin görüşleri doğrultusunda tartışılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.