Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Öğrencilerin Muhasebe Öğrenmeye İlişkin Algılarının Tespitinde Metaforik Bir Yaklaşım

Yazarlar: Hale AKİN, Mustafa AY

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 254 - 274

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Muhasebe eğitimi,Muhasebe öğrenme,Metafor analizi,Metaforik yaklaşım

Özet: Bu çalışma, muhasebe eğitimi alan öğrencilerin, muhasebe öğrenmeye ilişkin algılarını, metaforlar vasıtası ile değerlendirmek amacı ile yapılmıştır. Çalışma verileri, metafor tekniği ile elde edilmiştir. Metafor formunda, muhasebe eğitimi alan 156 katılımcıdan aşağıdaki cümleyi tamamlamaları istenmiştir. “Muhasebe öğrenmek ……........ gibidir. Çünkü ..............”. Analiz edilen veriler sonucunda, muhasebe eğitimi alan öğrenciler arasında 129 metafor oluşturulmuş ancak bunlardan 3 tanesi herhangi bir anlam taşımadığından iptal edilmiştir. Bu sebeple geçerli metafor sayısı 126 olarak tespit edilmiştir. Tespit edilen metaforlar incelendiğinde 9 farklı kategori başlığı ortaya çıkmıştır


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Öğrencilerin Muhasebe Öğrenmeye İlişkin Algılarının Tespitinde Metaforik Bir Yaklaşım}, volume={2}, number={2}, publisher={Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi}, author={Hale AKİN,Mustafa AY}, year={2019}, pages={254–274} }
APA
KOPYALA
Hale AKİN,Mustafa AY. (2019). Öğrencilerin Muhasebe Öğrenmeye İlişkin Algılarının Tespitinde Metaforik Bir Yaklaşım (Vol. 2, pp. 254–274). Vol. 2, pp. 254–274. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hale AKİN,Mustafa AY. Öğrencilerin Muhasebe Öğrenmeye İlişkin Algılarının Tespitinde Metaforik Bir Yaklaşım. no. 2, Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 2019, pp. 254–74.