Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi
Yazarlar: Hale AKİN, Mustafa AY
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Muhasebe eğitimi,Muhasebe öğrenme,Metafor analizi,Metaforik yaklaşım
Özet: Bu çalışma, muhasebe eğitimi alan öğrencilerin, muhasebe öğrenmeye ilişkin algılarını, metaforlar vasıtası ile değerlendirmek amacı ile yapılmıştır. Çalışma verileri, metafor tekniği ile elde edilmiştir. Metafor formunda, muhasebe eğitimi alan 156 katılımcıdan aşağıdaki cümleyi tamamlamaları istenmiştir. “Muhasebe öğrenmek ……........ gibidir. Çünkü ..............”. Analiz edilen veriler sonucunda, muhasebe eğitimi alan öğrenciler arasında 129 metafor oluşturulmuş ancak bunlardan 3 tanesi herhangi bir anlam taşımadığından iptal edilmiştir. Bu sebeple geçerli metafor sayısı 126 olarak tespit edilmiştir. Tespit edilen metaforlar incelendiğinde 9 farklı kategori başlığı ortaya çıkmıştır
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.