
Ekonomi İşletme ve Maliye Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Eda ALBAYRAK, Esmanur KOÇ, Seren OĞUZTÜRK, Neslihan KESGİN, Nurefşan DERDİYOK
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:Örgütsel Bağlılık,İşverMarkası,Duygusal bağlılık,Devam bağlılığı,Normatif bağlılık
Özet: Günümüzde rekabetin artış göstermesiyle birlikte işletmeler de nitelikli eleman arayışını arttırmış bulunmaktadır. Bunu avantaj olarak gören işletmelerin öncelikle yapmaları gereken nitelikli mevcut çalışanları elde tutarak, yetenekli potansiyel adayları işletmeye çekmektir. İşletmeler, son zamanlarda oldukça adını duyuran işveren markası uygulamaları ile nitelikli çalışanları hem kurumda kalmalarını sağlamak hem de yeni potansiyel adayları kuruma kazandırmaktadır. İşveren markası uygulamaları sonucunda ortaya çıkan örgütsel bağlılık ise, çalışanların işletmeye ait olma duyguları ile ilgili bir kavramdır. Bu çalışmada hizmet sektöründe işveren markası algısı ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi gözler önüne sererek, iki tutum arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu durumda öncelikle örgütsel bağlılık ve iş tatmini kavramları tek tek açıklanmış; daha sonra bu iki tutumun ilişkisinin ele alındığı çalışmalardan örnekler verilmiştir. Çalışmanın temel amacı, hizmet sektöründe birçok alanda faaliyet gösteren işletme çalışanlarının işveren markası uygulamaları kapsamında oluşan algılarının örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Yapılan bu çalışmada hizmet sektöründe çalışan 210 kişiye 42 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; işveren marka uygulamalarına yönelik olumlu değerlendirmeler çalışanların duygusal, devam ve normatif bağlılıklarını anlamlı ve pozitif yönde etkilemiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.