Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi

Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi

Üretici ve tüketicinin Sağlık Sektöründe buluşması, Neonatolojide tanıtım; reklam değil, iki yönlü simetrik model

Yazarlar: M.erdal ÇAM, M. Arif AKŞİT

Cilt 1 , Sayı 2 , 2016 , Sayfalar 370 - 385

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Reklam,Iletişim ve ilişkiler,Iki yönlü simetrik model,Hiyerarşi etkilenModel,Karma pazarlama,Halk ile ilişkiler Disiplinleri,Kamuyu bilgilendirme modeli,Basın ajansı modeli

Özet: AMAÇ: Neonatoloji Biliminde gerek ilaç, tıbbi cihaz ve malzeme üreticileri ile veya hekimin, sağlık çalışanlarının iletişim ve ilişkilerinde reklam olmadığı, ancak bilgilendirme olduğu vurgusu yapılmaktadır. Yenidoğan Yoğun Bakım Hizmetlerinde bireylerin özellikle iletişim ve ilişkilerinde bilgilendirme boyutu önemlidir. Tüm yaklaşımlar ve önerilerde reklam yaklaşımı olmadan, prematüre veya bebeğin yaşam hakkı temelinde yaklaşım gereklidir. Bu açıdan ilişki ve iletişimlerin genel çerçeve olarak sıklıkla; iki yönlü simetrik model yöntemi kullanıldığı ortaya konulmaktadır. Dayanaklar/Kaynaklar (Materyal ve Metot): Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi, Türk Ceza Kanunu, Reklam ve Public Relation, Halkla İlişkiler temel alınarak hazırlanmıştır. İnsanların birbirleri ile iletişim ve ilişkileri ötesinde tıbbi yaklaşımlarda belirli esaslar bulunmaktadır. Bu yaklaşım boyutunda reklam yapılması suç kapsamına alınmaktadır ki, reklamın temel işlevi ikna boyutudur. Buna karşın bilgilendirme ve rıza ise yapılması gerekendir. Aynı zamanda tıbbi ürün pazarlayanların da hekimlere ve sağlık çalışanlarına reklam ile iletişim sağlayamadıkları dikkate alındığında, iletişim ve ilişkiler farklı boyutta yürütülmektedir. Halkla İlişkiler temelinde sıklıkla bunun karşılıklı simetrik model kullanıldığı belirtilmektedir. Diğer yöntemler ile bu yöntemin analizi yapılmaktadır. Yaşa hakkı söz konusu olduğunda bilgilendirme yapılmakta, ancak rıza şartı olmamaktadır. Neonatoloji Bilim Dalında temel iletişim ilkeleri sunulmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Üretici ve tüketicinin Sağlık Sektöründe buluşması, Neonatolojide tanıtım; reklam değil, iki yönlü simetrik model}, volume={1}, number={2}, publisher={Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi}, author={M.erdal ÇAM,M. Arif AKŞİT}, year={2016}, pages={370–385} }
APA
KOPYALA
M.erdal ÇAM,M. Arif AKŞİT. (2016). Üretici ve tüketicinin Sağlık Sektöründe buluşması, Neonatolojide tanıtım; reklam değil, iki yönlü simetrik model (Vol. 1, pp. 370–385). Vol. 1, pp. 370–385. Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi.
MLA
KOPYALA
M.erdal ÇAM,M. Arif AKŞİT. Üretici ve Tüketicinin Sağlık Sektöründe Buluşması, Neonatolojide Tanıtım; Reklam Değil, Iki Yönlü Simetrik Model. no. 2, Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi, 2016, pp. 370–85.