Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: İbrahim Enes ÖNER, Recep ÇAKIR
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Sosyal Medya,İnternet Bağımlılığı
Özet: Bu araştırmanın amacı; ortaokul seviyesinde eğitim-öğretim gören öğrencilerin internet bağımlılık düzeylerini ve sosyal medya kullanım düzeylerini ölçmek ve bunlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Veri toplama araçları olarak; Onyebuchi tarafından 2009 yılında geliştirilen ve Toğay ve arkadaşları tarafından (2013) kullanılan sosyal medyanın öğrenim ve öğretim süreçlerine etkisini belirleme ve Taylan ve Işık tarafından (2015) geliştirilen internet bağımlılığı ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma yöntemi olarak ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Toplam 265 ortaokul öğrencisinden veri toplanmıştır ve elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilip değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular neticesinde sosyal medya kullanmanın kolay olduğunu ve sosyal medyanın eğitim-öğretime katkısı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin %1,14 ünün internet bağımlısı olduğu ve %23,04 ününde internet bağımlısı olma riski altında olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte internet bağımlılığı ile sosyal medya kullanımı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, internet bağımlılığı özellikleri gösteren öğrencilerin önceden tedbir alınıp bağımlı olmaları engellenebilecek uygulamaların geliştirilmesi ve derslerde kullanılması önerilebilir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.