Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi

Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi

Arabesk Kültürü Özelinde Orhan Gencebay’ın Rol Aldığı Rexona Reklamlarının İncelenmesi

Yazarlar: Nuri Paşa ÖZER, A. Mücahid ZENGİN

Cilt 2 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 1 - 12

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:Arabesk,Reklam,Göstergebilim,Orhan Gencebay,Rexona

Özet: Arabesk kültürünün Türk toplumunda sahip olduğu belirgin bir imaj vardır. Özellikle bu akımın popüler olduğu dönemlerde oluşan ve kendini ifade etme şekli olarak nitelendirilebileceğimiz kendine has kodları vardır. Bu kodlar aracılığıyla arabesk kültürün oluşturduğu zihinsel ve anlamsal dünya ile bu kodlarınbilinen taşıyıcısı olan Orhan Gencebay’ın rol aldığı Rexona reklamları anlamsal olarak uyuşmamaktadır. Bu uyuşmazlığın nedeni ve oluşan ikilem araştırmanın uygulama kısmında açıklanmıştır. Çalışmada Orhan Gencebay’ın rol aldığı “Duş Yetmez Rexona Kullan” temalı üç adet Rexona reklamı arabesk kültürün söylem dili ışığında, göstergebilim analizi yöntemi ile incelenmiştir. Ayrıca ikili karşıtlık (binary opposition) yöntemi ile üç reklam analiz edilmiş ve oluşan karşıtlıklar belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Arabesk Kültürü Özelinde Orhan Gencebay’ın Rol Aldığı Rexona Reklamlarının İncelenmesi}, volume={2}, number={1–12}, publisher={Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Nuri Paşa ÖZER,A. Mücahid ZENGİN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Nuri Paşa ÖZER,A. Mücahid ZENGİN. (2020). Arabesk Kültürü Özelinde Orhan Gencebay’ın Rol Aldığı Rexona Reklamlarının İncelenmesi (Vol. 2). Vol. 2. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nuri Paşa ÖZER,A. Mücahid ZENGİN. Arabesk Kültürü Özelinde Orhan Gencebay’ın Rol Aldığı Rexona Reklamlarının İncelenmesi. no. 1–12, Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 2020.