R&S - Research Studies Anatolia Journal

R&S - Research Studies Anatolia Journal

MARKOV ZİNCİRLERİ MODELLEMESİ İLE GENÇLERİN SPOR AYAKKABI MARKA TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ

Yazarlar: Özge ERCAN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 131 - 141

Konular:İşletme

DOI:10.33723/rs.692827

Anahtar Kelimeler:Brand Loyalty,Brand Preference,Markov Chains,Stochastic Processes

Özet: Markov chains, a kind of stochastic processes, are applied in unpredictable processes. As a mathematical model, it can be used in many fields in social sciences. The purpose of this study is to determine the sports shoe brand preferences of young consumers via this model. For the analysis of Markov chains, young consumers between the ages of 14-19 living in Ankara have been included in the study. A total of 217 participants include 47% (N = 102) men and 53% (N = 115) women. As a result of the research, brand loyalty for sports shoes is the highest Nike brand with “0.4483”. The probabilities of choosing the same brand have been calculated as 36.11% for Adidas, 18.18% for Reebok, 33.33% for Skechers, 14.29% for Puma and 11.11% for New Balance. In the long term, the young people expectations of the preference for the sports shoes have been calculated via Markov chains model as 33,02% Nike, 30,47% other brands, 23,32% Adidas, 4,42% Puma, 3,72% New Balance, 1,87% Converse, 1.49% Skechers, 0.9% Reebok and 0.8% Asics sports shoes”. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={MARKOV ZİNCİRLERİ MODELLEMESİ İLE GENÇLERİN SPOR AYAKKABI MARKA TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ}, volume={3}, number={131–141}, publisher={R&S - Research Studies Anatolia Journal}, author={Özge ERCAN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Özge ERCAN. (2020). MARKOV ZİNCİRLERİ MODELLEMESİ İLE GENÇLERİN SPOR AYAKKABI MARKA TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ (Vol. 3). Vol. 3. R&S - Research Studies Anatolia Journal.
MLA
KOPYALA
Özge ERCAN. MARKOV ZİNCİRLERİ MODELLEMESİ İLE GENÇLERİN SPOR AYAKKABI MARKA TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ. no. 131–141, R&S - Research Studies Anatolia Journal, 2020.