Eurasian Journal of Teacher Education

Eurasian Journal of Teacher Education

Sık Yaşanan Öğrenci Güçlüklerinin Matematik Öğretmenlerinin Gözünden Belirlenmesi: Kümelerde Temel Kavramlar

Yazarlar: Nurullah YAZICI, Mustafa ALBAYRAK, Yaşar ASLAN

Cilt 1 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 25 - 36

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Öğrenci güçlükleri,Kümelerde temel kavramlar,Matematik eğitimi

Özet: Bu araştırmanın amacı kümelerde temel kavramlara ilişkin sık yaşanan öğrenci güçlüklerinin mesleğe devam eden öğretmenlerin gözünden belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubu, Akdeniz Bölgesi’nde bir ilimizde farklı liselerde görev yapmakta olan, gönüllülük esası kıstas alınarak maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla seçilen veaz iki yıllık mesleki deneyimi olan 18 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için, yarı-yapılandırılmış görüşme formatına uygun olacak şekilde açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, öğrencilerin temel kavramlara ilişkin tanımları yeterince anlamlandıramadıkları gözlenmiştir. Öğretmenlerin, evrensel küme kavramı tanımlanırken “üzerinde çalışılangeniş küme” ifadesinden hareketle öğrencilerin güçlükler yaşayabileceklerini ifade ettikleri belirlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda, öğretmenlerin sık yaşanan öğrenci güçlüklerini dikkate alarak sınıf içi öğretim sürecini şekillendirmesinin, yapılan öğretimin etkinliğinin arttırılması konusunda önemli olduğu önerilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Sık Yaşanan Öğrenci Güçlüklerinin Matematik Öğretmenlerinin Gözünden Belirlenmesi: Kümelerde Temel Kavramlar}, volume={1}, number={25–36}, publisher={Eurasian Journal of Teacher Education}, author={Nurullah YAZICI,Mustafa ALBAYRAK,Yaşar ASLAN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Nurullah YAZICI,Mustafa ALBAYRAK,Yaşar ASLAN. (2020). Sık Yaşanan Öğrenci Güçlüklerinin Matematik Öğretmenlerinin Gözünden Belirlenmesi: Kümelerde Temel Kavramlar (Vol. 1). Vol. 1. Eurasian Journal of Teacher Education.
MLA
KOPYALA
Nurullah YAZICI,Mustafa ALBAYRAK,Yaşar ASLAN. Sık Yaşanan Öğrenci Güçlüklerinin Matematik Öğretmenlerinin Gözünden Belirlenmesi: Kümelerde Temel Kavramlar. no. 25–36, Eurasian Journal of Teacher Education, 2020.