Genel Sağlık Bilimleri Dergisi
Yazarlar: Özlem CANBOLAT, Fatma ÖZKAL
Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri
Anahtar Kelimeler:Hemşirelik,Palyatif Bakım,Hemşirelik Öğrencileri
Özet: Araştırma, hemşirelik öğrencilerinin palyatif bakıma yönelik düşüncelerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Tanımlayıcı tipte olan araştırma bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesinin Hemşirelik Bölümü’nde 2017-2018 eğitim- öğretim bahar yarıyılının üçüncü sınıfında eğitim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 79 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Palyatif Bakıma İlişkin Görüşler Formu” ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22 programı ve analizinde; yüzdelik, sayı ve ki-kare kullanıldı. Araştırmaya katılan öğrencilerin %45,5’i palyatif bakım dersi aldığını, %54,4’ü dersi almadığını belirtmişlerdir. Palyatif bakım dersi alan öğrencilerin %58,3’ü palyatif bakım konusunda bilgi durumlarını kısmen yeterli, %41,7’si yeterli, dersi almayan öğrencilerin %48,8’i ise yetersiz bulduklarını belirtmiştir. Palyatif bakım dersi alan öğrencilerin %88,9’u, dersi almayanların %53,5’i palyatif bakımın yaşam kalitesini artırmak, dersi alanların %94,4’ü, dersi almayanların %53,5’i yas sürecinde aileye destek olmak, dersi alanların %80,6’sı, dersi almayanların %48,8’i fiziksel ve psikolojik destek sağlamak olduğunu ifade etmiştir. Palyatif bakım dersi alan öğrencilerin %58,3’ü palyatif bakımın hasta tanısını aldığı andan itibaren başladığını belirtirken, bu oran dersi almayan öğrencilerde %27,9’dur (p<0,05). Hemşirelik eğitiminde verilen palyatif bakım dersinin, öğrencilerin palyatif bakım farkındalığını geliştirdiği düşünülmektedir. Palyatif bakım konusunun hemşirelik lisans-yüksek lisans eğitim müfredatına teorik ve pratik olarak entegre edilmesi palyatif bakımın gelişmesini sağlayacaktır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.