Osmangazi Journal of Educational Research

Osmangazi Journal of Educational Research

Eğitim Üzerine Mektuplar

Yazarlar: Mikail YALÇIN, Basım YILI, Sayfa SAYISI

Cilt 1 , Sayı 1 , 2012 , Sayfalar 64 - 65

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin yabancı dilde (İngilizce) duygu ifadelerine ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeleri metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla katılımcı öğrencilerin her birinden “..... (any feeling) is something like …… (metaphor) because ...” cümlesini tamamlaması ve bu ibareyi kullanarak ve sadece tek bir metafor üzerinde yoğunlaşarak düşüncelerini dile getirmeleri istendi. Veriler, nitel (içerik analizi) ve nicel (ki-kare) veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edildi. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcı öğrenciler toplam 79 adet geçerli metafor üretti. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından 7 farklı kavramsal kategori altında toplandı. Kavramsal kategorilerin öğrencilerin cinsiyeti ve sınıf düzeyi bakımından önemli derecede farklılık göstermesi metaforların öğrencilerin duygu ifadelerine ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeleri anlamada, açığa çıkarmada ve açıklamada güçlü birer araştırma aracı olarak kullanabileceğini ortaya koydu


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Eğitim Üzerine Mektuplar}, volume={1}, number={64–65}, publisher={Eğitimde Politika Analizi}, author={Mikail YALÇIN,Basım YILI,Sayfa SAYISI}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Mikail YALÇIN,Basım YILI,Sayfa SAYISI. (2012). Eğitim Üzerine Mektuplar (Vol. 1). Vol. 1. Eğitimde Politika Analizi.
MLA
KOPYALA
Mikail YALÇIN,Basım YILI,Sayfa SAYISI. Eğitim Üzerine Mektuplar. no. 64–65, Eğitimde Politika Analizi, 2012.