Osmangazi Journal of Educational Research
Yazarlar: Hanife ÇAKICI
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Herkes için eğitim,Değerlendirme,Uluslararası örgütler,Türkiye
Özet: Bu çalışmanın amacı Herkes İçin Eğitim’in dünyada tüm toplumlarda tüm bireylere nitelikli adil bir eğitim sağlamak gibi, çok zor bir hedefin 2015 yılına kadar ne düzeyde etkili ve verimli bir biçimde gerçekleştirildiğini belirlemektir. Bu hedefleri gerçekleştirmek için uluslararası örgütler ilgili ülkelere teknik ve finansal destek sağlamaktadırlar. Ancak, bu değerlendirmelerin yerel kültür, tarih, politik yapı ve değer sistemlerinden bağımsız olarak yapılması, ilgili ülkelerin bu hedefleri yeterince benimsememesine yol açabilmektedir. Bu örnek olay çalışması, Türkiye’de Herkes İçin Eğitim ile ilgili proje ve politika dökümanlarını eleştirel bir biçimde incelemektedir. Uluslararası örgütlerin ilgili ülkelere, gelişimlerini izlemek üzere sağladığı teknik ve ekonomik desteğin ülkelerin kendi ihtiyaçlarına ne kadar uygun olduğu konusunda kendi karar verme ve değerlendirme yöntemleriyle ele alabilmelerinin gerekli olabilir. Ancak, bu genellikle ihmal edilmektedir. Son olarak, EFA’nın küresel olarak önemi, eleştirileri ve bağlam faktörleri ile birlikte, Türkiye’deki EFA uygulamalarının geliştirilmesi konusunda önerilerde bulunulmaktadır