Osmangazi Journal of Educational Research
Yazarlar: Sabiha İŞÇİ
Konular:-
Anahtar Kelimeler:-
Özet: Bu çalışmada “AB ülkelerinin okulöncesi eğitim programları ve programların uygulanmasında kullanılan yöntem ve materyallerin incelenmesi” amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında AB ülkelerinden Avusturya, Almanya, Belçika, Birleşik Krallık, Bulgaristan, Danimarka, Fransa, İtalya, İspanya ile AB’de olmayıp; AB’nin pek çok ekonomik ve yasal düzenlemesine katılım gösteren Norveç olmak üzere on ülkenin okul öncesi eğitim programları alan yazın taraması yoluyla incelenmiştir. Çalışmada AB ülkelerindeki ve Türkiye’deki okul öncesi eğitim uygulamaları açısından benzerlikler olmasına rağmen okullaşma oranı açısından Türkiye’nin AB ülkelerinin gerisinde olduğu görülmüştür