Osmangazi Journal of Educational Research

Osmangazi Journal of Educational Research

Ebeveynleri Birlikte Olan Ergenler ile Parçalanmış Aileye Sahip Ergenlerin Benlik Saygıları ve Atılganlık Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme

Yazarlar: Mustafa OTRAR, Mesut DEMİRBİLEK

Cilt 2 , Sayı 2 , 2013 , Sayfalar 21 - 40

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Benlik,Öz Saygı,Benlik Saygısı,Atılganlık,Parçalanmış Aile,Ebeveyn Birlikteliği

Özet: Bu araştırmada ebeveyn birlikteliği devam eden ergenler ile ebeveyn birlikteliği devam etmeyen, parçalanmış aileye sahip ergenlerin atılganlık düzeyleri ile benlik saygılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Sancaktepe İlçesinde bulunan 15 farklı Ortaokul ’da öğrenim görmekte olan 251’i kız 184’ü erkek; 223’ü ebeveyn birlikteliği devam etmeyen parçalanmış aileye sahip; 212’si ebeveyn birlikteliği devam eden tam ve bozulmamış aileye sahip toplam 435 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Topukçu (1982)’nun Atılganlık Envanteri” ve “Piers-Harris (1964)’in Benlik Kavramı (Kavram) Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda anne-baba birlikteliği devam eden tam ve bozulmamış aileye sahip öğrencilerin atılganlık düzeylerinin ve benlik saygılarının, anne-baba birlikteliği devam etmeyen, parçalanmış aileye sahip öğrencilerden daha fazla olduğu bulgulanmıştır


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={Ebeveynleri Birlikte Olan Ergenler ile Parçalanmış Aileye Sahip Ergenlerin Benlik Saygıları ve Atılganlık Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme}, volume={2}, number={21–40}, publisher={Eğitimde Politika Analizi}, author={Mustafa OTRAR,Mesut DEMİRBİLEK}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Mustafa OTRAR,Mesut DEMİRBİLEK. (2013). Ebeveynleri Birlikte Olan Ergenler ile Parçalanmış Aileye Sahip Ergenlerin Benlik Saygıları ve Atılganlık Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme (Vol. 2). Vol. 2. Eğitimde Politika Analizi.
MLA
KOPYALA
Mustafa OTRAR,Mesut DEMİRBİLEK. Ebeveynleri Birlikte Olan Ergenler Ile Parçalanmış Aileye Sahip Ergenlerin Benlik Saygıları ve Atılganlık Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme. no. 21–40, Eğitimde Politika Analizi, 2013.