Osmangazi Journal of Educational Research
Yazarlar: Mustafa OTRAR, Mesut DEMİRBİLEK
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Benlik,Öz Saygı,Benlik Saygısı,Atılganlık,Parçalanmış Aile,Ebeveyn Birlikteliği
Özet: Bu araştırmada ebeveyn birlikteliği devam eden ergenler ile ebeveyn birlikteliği devam etmeyen, parçalanmış aileye sahip ergenlerin atılganlık düzeyleri ile benlik saygılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Sancaktepe İlçesinde bulunan 15 farklı Ortaokul ’da öğrenim görmekte olan 251’i kız 184’ü erkek; 223’ü ebeveyn birlikteliği devam etmeyen parçalanmış aileye sahip; 212’si ebeveyn birlikteliği devam eden tam ve bozulmamış aileye sahip toplam 435 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Topukçu (1982)’nun Atılganlık Envanteri” ve “Piers-Harris (1964)’in Benlik Kavramı (Kavram) Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda anne-baba birlikteliği devam eden tam ve bozulmamış aileye sahip öğrencilerin atılganlık düzeylerinin ve benlik saygılarının, anne-baba birlikteliği devam etmeyen, parçalanmış aileye sahip öğrencilerden daha fazla olduğu bulgulanmıştır